Кремио ЕАД, производителят на млечни продукти с марката My Day и на сладкарски и готварски продукти на растителна основа, отчита над 55 млн. лв. приходи през 2018 г., което е 12.8 % ръст спрямо предходната година. Нетната печалба на дружеството расте с 48.6% до 1.437 млн. лв. Над 57% от произведената продукция на компанията е предназначена за експорт в над 40 държави в Европа, Африка и Азия. В средносрочен план фирмата възнамерява да развие веган портфолио във всички продуктови категории, в които оперира.
"В категорията "прясно мляко" My Day заема 4-то място със 7.1 % пазарен дял в стойност. В категорията "овкусени млека" (с добавки) My Day заема 2-ро място със 7.5 % пазарен дял. Останалите категории за съжаление не се измерват официално, но според вътрешни калкулации и като единствен производител в България на подобни продукти в категориите "растителни сметани за сладкарство и готварство" "Кремио" е абсолютен лидер", коментира Георги Гановски.
Скокът на продажбите е резултат от направените инвестииции през последните 2 години – над 1.5 млн. лв. в нова УХТ инсталация през 2017 г. и миксираща станция и допълнителна хладилна инсталация на обща стойност 500 хил. лв. през 2018 г. Резултатът е продължаващо успешно развитие в категориите "Сладкарски и готварски продукти на растителна основа" и създаването на нови продукти за готвене на основата на българско слънчогледово олио с 0% трансмазнини, обясниха от дружеството.
Ако темповете на развитие се задържат през тази и следващата година, ръководството на Кремио ЕАД предвижда строеж на нова фабрика за 10 млн. лв. през 2021 г.
Повече информация можете да прочетете на сайтовете на Капитал и Регал.